top of page
ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK

Akár csak kíváncsi, akár már lefoglalt nálunk egy hajóutat, és szeretne többet megtudni, itt minden szükséges információt megtalál.

Tervezi, hogy hamarosan velünk hajózik? Kattintson ide, és tudjon meg többet a továbbfejlesztett egészségügyi és biztonsági intézkedéseinkről és az új, még biztonságosabb fedélzeti élményeinkről. 

Az MSC Cruisesnál az a küldetésünk, hogy mindent megtegyünk azért, hogy nyaralása a lehető legpihentetőbb legyen a foglalástól a hajóról való leszállásig.

Az MSC Cruises-nál az utazás a cél

Általános szállítási feltételek

A jelen Fuvarozási Feltételek meghatározzák az Utas és a Fuvarozó közötti kapcsolatot, felelősséget és kötelezettségeket szabályozó feltételeket, és a Felek számára kötelező érvényűek. Az Utas egy Szervezővel kötött Utazási szerződést, és ezek a feltételek beépültek az Utasnak a Szervezővel kötött szerződésébe. Ezek a szállítási feltételek akkor is érvényesek, ha a hajót úszó szállodaként használják, függetlenül attól, hogy van-e útvonalszerződés, és van-e fuvarozás vagy sem.

Önnek gondosan el kell olvasnia ezeket a szállítási feltételeket, amelyek meghatározzák az Ön jogait, felelősségét és a Fuvarozóval, annak alkalmazottaival és/vagy ügynökeivel szembeni igényérvényesítés korlátait. A Fuvarozó felelőssége a 22. és 23. pontban meghatározottak szerint korlátozott.

https://www.msccruises.com/en-gl/Conditions-Of-Carriage.aspx

Egészségügyi és egészségügyi követelmények

A fogyatékkal élő és mozgáskorlátozott Vendégeket a Foglalási feltételek tartalmazzák.

Minden olyan Vendéget, akinek az utazásra való alkalmasságát befolyásoló állapota vagy egyéb különleges igénye van, arra kérünk, hogy a foglaláskor a megfelelő űrlap kitöltésével adjon meg minden adatot, és kérhetjük, hogy nyújtson be orvosi igazolást. A Társaság biztonsági okokból visszautasíthatja a foglalást vagy a szállítást minden olyan vendég esetében, akit utazásra alkalmatlannak ítélnek, vagy akinek az állapota veszélyt jelenthet önmagára, a hajóra, a repülőgépre és/vagy a többi vendégre.


Minden különleges szállítási és/vagy szállás- és/vagy segítségnyújtási igényt a foglaláskor kell közölni, és a rendelkezésre állás függvénye.
A hajók nem rendelkeznek speciális helyiségekkel, berendezésekkel vagy orvosi segítséggel.


A várandós nőknek a foglaláskor orvosi igazolást kell bemutatniuk, amely igazolja a terhesség hetét és azt, hogy a hajóút idejére és a tényleges útvonalra alkalmasak a hajó fedélzetén utazni. Az MSC Cruises nem fogadhat el foglalást olyan Vendégtől, illetve nem szállíthat olyan Vendéget, aki a hajóút végére 24 hetes vagy annál nagyobb terhes lesz. Az MSC Cruises nem vállal felelősséget a Vendég állapotából eredő következményekért, függetlenül attól, hogy az nyilvánvaló-e vagy sem.


Nem jár visszatérítés vagy kártérítés olyan Vendégnek, aki saját állapota miatt nem tudja megkezdeni vagy folytatni az utazást.

Mit viseljünk a fedélzeten

Kérjük, gondoskodjon arról, hogy a hajóút során a különböző tevékenységekhez, például a partikhoz, vacsorákhoz, sportoláshoz és kirándulásokhoz megfelelő ruházatot csomagoljon.


- Nappali öltözet: Nappali öltözékként alkalmi ruházat ajánlott. A rövidnadrág és a póló megengedett.


- Esti öltözet : esti ruházatnak egy elegánsabb megjelenés ajánlott, amikor a főéttermekben és a speciális éttermekben vacsorázik, valamint a színházban, a bárokban és a társalgókban élvezheti a szórakozást. Galléros ing, szabott nadrág vagy rövidnadrág, szoknya és ruha ajánlott. Hűvösebb estéken és a hajó légkondicionált nyilvános helyiségeiben a réteges öltözködés és egy könnyű kabát vagy pulóver ajánlott.


- Gálaest: A gálaesten öltözzön úgy, hogy lenyűgözzön! Akár szmokingot, öltönyt és nyakkendőt, estélyi ruhát vagy koktélruhát jelent, akár a legjobb farmert és pólót, az öltözékének meg kell felelnie az elegancia szintjének. Az egyetlen dolog, amire szükség van, az a mosolyod.


- Öltözködési korlátozások : a fedélzeti személyzet tagjai, beleértve az éttermi hostesseket és a vezetőséget, különleges korlátozásokat érvényesíthetnek. A fürdőruha semmilyen esetben sem megengedett a hivatalos étkezési helyeken semmilyen étkezés során, beleértve a reggelit és az ebédet is. A rövidnadrág, a szandál és a páncélos topok nem engedélyezettek az esti étkezéseken.  Wear vagy Gala Night estén a főétkezdékben, a Specialty éttermekben vagy az MSC Yacht Clubban. A Gálaestre nem megengedett a pólók viselése. A büfék előtt kifüggesztett öltözködési szabályokat be kell tartani.


- A hajón különböző nappali és esti tematikus partikat szervezünk. A Flower Glory Partyra érdemes 60-as és 70-es évekbeli virágos ruhákat hozni, a White Partyra fehér ruhát, az MSC Little Italy szórakoztató rendezvényünkre pedig valami zöld-fehér-pirosat.


- A sport szerelmesei számára a tornacipő és az edzőruha elengedhetetlen kellék a legmodernebb edzőtermünk használatához, valamint a jóga- és tánctanfolyamokon való részvételhez, ahol van ilyen.


- Javasoljuk továbbá, hogy vigyen magával egy pulóvert vagy sálat, hogy a hajó légkondicionált belseje és a fedélzeti területek közötti hőmérséklet-változással megbirkózzon.


- A part menti kirándulásokhoz, amelyek vallási helyszínek látogatását is magukban foglalhatják, megfelelő ruházatot javasolunk (térdet és vállat takaró, nem mélyen dekoltált felső).

Szállodai szolgáltatási díj

A hajóút során a hajó egész területén találkozhat a személyzettel, akik kiváló kiszolgálásban részesítik Önt. Őket ugyanennyi személyzet és legénység támogatja, akik a színfalak mögött keményen dolgoznak azért, hogy Ön minden pillanatot élvezzen a fedélzeten.


2021. április 1-től - a 2021-22-es téli indulásokra vonatkozó minden új foglalás esetén - a Hotel Service Charge a teljes ár szerves részeként kötelezővé válik.


A Hotel Service Charge nem vonatkozik a hajóút indulásakor 2 év alatti gyermekekre.

Feszültség

Az elektromos áramellátás minden hajón 110/220 V feszültségen történik a kabinban. A vendégek az információs irodában igényelhetnek konnektoradaptert.

Felhívjuk figyelmét, hogy a fedélzeten nem használhatók hőtermelő eszközök (pl. elektromos vízforraló, cumisüveg-melegítő csecsemőknek, elektromos takaró stb.).

Állatok

Az elismert segítő kutyák kivételével a fedélzeten állatok nem tartózkodhatnak. A segítő kutyák fedélzetre szállítása minden esetben a társaság jóváhagyásától függ, és azt a Vendégnek a foglaláskor kérnie kell.

Dohányzási politika

A globális szabványoknak megfelelően a dohányzóhelyek száma a fedélzeten kevesebb, mint a nemdohányzóhelyeké, és ezeket táblák és hamutartók jelzik. A dohányzás (beleértve az e-cigarettát is) tilos a kabinokban, a kabinok erkélyein és mindenhol, ahol ezt nem jelzik kifejezetten a feliratok és a hamutartók.


A Társaság fenntartja a jogot, hogy díjat szedjen, ha az utasokat a hajó nem kijelölt területein dohányzáson érik.  A nem dohányzó területeken való ismételt dohányzás végső soron a hajóról való leszálláshoz vezethet.
 
Emlékeztetjük Önöket, hogy a cigarettacsikkek vagy bármi más dolog tengerbe dobása szigorúan tilos, mivel az komolyan veszélyeztetheti a tengeri biztonságot.

Szemetelés

Kérjük vendégeinket, hogy ne dobjanak semmit a tengerbe, és dolgozzanak velünk együtt a tenger, a tengeri élővilág és az ökoszisztéma védelmében.

Biztonság a fedélzeten

A körutazás nem csak a világnézés egyik legpihentetőbb és legfényűzőbb módja, hanem az egyik legbiztonságosabb is. Ennek oka, hogy minden tengerjáró hajót az Életbiztonság a tengeren (SOLAS) egyezmény néven ismert nemzetközi tengeri egyezmény szigorú követelményei szerint kell építeni, felszerelni és üzemeltetni, amelyet a Nemzetközi Tengerészeti Szervezet, az ENSZ hajózásért felelős ügynöksége dolgozott ki.


Ennek eredményeképpen például minden tengerjáró hajónak rendelkeznie kell rendszeresen ellenőrzött mentőcsónakokkal, mentőtutajokkal és mentőmellényekkel a fedélzeten tartózkodó minden egyes személy számára, valamint egy meghatározott minimális kiegészítő kapacitással.

Az MSC Cruises flottájának ultramodern hajói jelentősen túlmutatnak az előírtakon, és tartalék mechanikai, navigációs és biztonsági felszereléssel rendelkeznek.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Jó eséllyel megtalálja a keresett információt a Gyakran Ismételt Kérdések rovatunkban, miért ne próbálná ki? Kereshet témakörök szerint, vagy kereshet egy konkrét kérdést.

MI AZ A MŰHOLDAS INTERNET-HOZZÁFÉRÉS ÉS HOGYAN MŰKÖDIK?

A tengeren nem lehet nagy sebességű szélessávú internetkapcsolatot használni, mint a szárazföldön. Ehelyett a fedélzeti internetkapcsolatot a hajó és a Föld felett magasan keringő kommunikációs műholdak közötti kapcsolat biztosítja.

MIÉRT LASSABB A MŰHOLDAS INTERNET-HOZZÁFÉRÉS, MINT EGY NORMÁL SZÁRAZFÖLDI KAPCSOLAT?

Az internetadatoknak hatalmas távolságokat kell megtenniük a hajó antennái és a legközelebbi műhold között, és a két műhold között akadálytalan látótávolságra van szükség. Ezt számos dolog zavarhatja, például viharok és nagyméretű tárgyak, amelyek blokkolhatják a jelet, például a hajóhoz közeli meredek hegyek vagy a kikötőkben lévő magas épületek. Ezek az interferenciák lassú válaszidőket eredményezhetnek, vagy akár a rendszer nem is reagálhat.

MIKOR A LEGJOBB/LEGROSSZABB IDŐ A MŰHOLDAS INTERNET-HOZZÁFÉRÉS HASZNÁLATÁRA?

A fedélzeten az internet használatának csúcsidőszaka általában a reggeli órákban van, vagy amikor a vendégek nagy számban térnek vissza a parti kirándulásokról. Ezekben az időszakokban a zsúfoltság miatt az internet-hozzáférés lassabb lehet, akárcsak a szárazföldön. Ezért a legjobb, ha lehetőség szerint elkerüli ezeket az időszakokat.

HOL VAN MŰHOLDAS INTERNET-HOZZÁFÉRÉS A FEDÉLZETEN?

A műholdas internet-hozzáférés a hajó minden nyilvános területén és a legtöbb kabinban, beleértve az összes MSC Yacht Club lakosztályt is, elérhető. Mindössze a műholdas internet-hozzáférési csomagjaink egyikére és egy mobilinternet-eszközre (okostelefon, táblagép, laptop stb.) van szüksége. Mobileszköz nélkül is hozzáférhet az internethez, ha a fedélzeten található Internet Café számítógépeit használja.

MI A FŐ KÜLÖNBSÉG A BÖNGÉSZÉS ÉS A BÖNGÉSZÉS & STREAM CSOMAGOK KÖZÖTT?

A Browse & Stream csomaggal lehetőség van videohívások használatára, zene és videók streamelésére. A Browse csomaggal ezek nem használhatók.

HOGYAN TUDOM AKTIVÁLNI AZ ESZKÖZÖKET A FEDÉLZETEN?

A fedélzetre érkezés után regisztráljon az MSC Captive portálon az első eszközzel, amelyet használni szeretne. A regisztrációt követően automatikusan az aktiválási oldalra kerül. Kattintson a START gombra, és a használt eszköz regisztrálva lesz. További eszközök regisztrálásához jelentkezzen be a többi eszközzel a regisztráció során létrehozott felhasználónévvel és jelszóval.

LEHETSÉGES-E AZ AKTIVÁLÁS UTÁN ESZKÖZVÁLTÁS?

Nem, ha aktiváltál egy eszközt, akkor azt az eszközt nem lehet megváltoztatni.

LEHETSÉGES A BÖNGÉSZŐCSOMAGRÓL A BÖNGÉSZÉS ÉS STREAM CSOMAGRA FRISSÍTENI?

Igen. A fedélzeten az MSC Captive Portálon (az előre fizetett csomag aktiválásához használt weboldalon) keresztül frissítheti csomagját. A Browse csomagra további eszközökkel vagy a Browse & Stream csomagra frissíthet.  Csak a teljes költségű csomagok közötti különbséget kell megfizetnie (a 20%-os kedvezményelőny megőrzése érdekében).

MILYEN TEVÉKENYSÉGEKET TALÁLHATOK A FEDÉLZETEN?

A flottán belül a következő tevékenységeket tervezzük rendszeresen: Karaoke; tehetségkutató versenyek; szórakoztató estek; vetélkedők; sporttevékenységek (további részletekért érdeklődjön a szórakoztató személyzetnél).

VAN-E VALAMILYEN NAPPALI TEVÉKENYSÉG A KIKÖTŐI NAPOKON?

A szórakozás útvonalakonként változik. A kikötői napokon is vannak programok, többek között, de nem kizárólagosan: professzionális táncórák; fitneszórák; játékok stb.

MILYEN MŰSOROKRA SZÁMÍTHATOK A FEDÉLZETEN?

Minden estére változatos előadások kerülnek műsorra: nemzetközi musicalek, klasszikus és modern dalok, tánc, pantomim, bűvészek és zsonglőrök. A szórakoztató személyzet mindent megtesz azért, hogy minden hajóút élvezetes legyen. Az esti előadásokról a napi fedélzeti programfüzetben számolunk be, amelyet a kabinba kézbesítenek.

SZÜKSÉGES-E HELYFOGLALÁS A SZÍNHÁZBA?

Az MSC Cruises minden hajón nagy színháztermeket épített, hogy minden vendégnek kényelmes, minőségi ülőhelyet biztosítson. A vendégek részt vehetnek a két esti ültetési terv egyikében, amelyek megegyeznek az éttermi kiszolgálás ültetési tervével. Az előadások esténként kétszer ismétlődnek, ami azt jelenti, hogy mindenki számára van hely. A megújult MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera és MSC Lirica hajók fedélzetén az esti előadásokon akár három ülésrend is lehet. Ezeken a hajókon lehetőség van a kívánt ülőhelyek lefoglalására.

MILYEN ÜZLETEKET TALÁLOK A FEDÉLZETEN?

Minden hajón vannak vám- és adómentes üzletek, fodrász- és szépségszalonok, valamint fényképészeti szolgáltatások. Az árakat a fedélzeten teszik közzé. Minden MSC Yacht Club vendég (az MSC Divina, MSC Splendida és MSC Fantasia fedélzetén) privát vásárlási lehetőséget élvezhet, exkluzív megtekintheti a kiválasztott ékszereket a lakosztályában, és személyre szabottan szállíthatják a megvásárolt termékeket a lakosztályába.

A FEDÉLZETI ÁRAK DRÁGÁBBAK, MINT A SZÁRAZFÖLDI ÁRAK?

Nem. A tengeri ágazatot szabályozó különleges működési környezet valójában azt jelenti, hogy számos termék (például alkohol, dohány és illatszerek) vámmentesen értékesíthető, ami akár 30%-os kedvezményt jelent a szárazföldi kiskereskedelmi árakhoz képest.

MI AZ MSC VOYAGERS CLUB?

Az MSC Voyagers Club az MSC vendégeinek hűségprogramja. Az MSC Cruises ezzel jutalmazza leghűségesebb ügyfeleit.

HOGYAN VÉDI AZ MSC CRUISES A VENDÉGEK EGÉSZSÉGÉT ÉS BIZTONSÁGÁT A COVID-19-TŐL AZ MSC CRUISES NYARALÁS SORÁN?

Az Ön egészsége és biztonsága mindig a legfőbb prioritásunk. A fokozott egészségügyi és biztonsági intézkedések célja, hogy az MSC Cruises megőrizze a nyaralás élményét a foglalástól a fedélzeten való tartózkodásig. Az MSC Cruises folyamatosan értékeli a COVID-19 helyzetre reagálva a fejleményeket, és szükség szerint kiigazítja az egészségügyi és biztonsági intézkedéseket.

NYÚJT-E AZ MSC CRUISES SEGÍTSÉGET A FOGYATÉKKAL ÉLŐ VAGY MOZGÁSKORLÁTOZOTT UTASOKNAK?

Igen, az MSC Cruises és személyzete folyamatosan arra törekszik, hogy a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsa minden vendég számára, beleértve a mozgáskorlátozott vagy fogyatékkal élő vendégeket is.

VIHETEK FEL GYÓGYSZEREKET A FEDÉLZETRE?

Igen. Ha lehetséges, kézipoggyászban kell szállítani őket. Azt is javasoljuk vendégeinknek, hogy a fedélzetre felvinni kívánt gyógyszerek listáját is vigyék magukkal, hogy a fedélzeti egészségügyi személyzet orvosi vészhelyzet esetén segítséget tudjon nyújtani.

HOGYAN TÁJÉKOZTATHATOM AZ MSC CRUISES-T A KÜLÖNLEGES IGÉNYEIMRŐL?

Az MSC Cruises-t minden különleges igényről a különleges igényeket tartalmazó űrlapon keresztül kell tájékoztatni, amely online és minden akkreditált utazási irodában elérhető. Az űrlapon kívül orvosi igazolás is kérhető, amely igazolja, hogy a vendég alkalmas a hajóútra.

MILYEN ORVOSI ELLÁTÁS ÁLL RENDELKEZÉSRE A FEDÉLZETEN?

Minden MSC körutazóhajó rendelkezik jól felszerelt orvosi központtal, amelyet hajóorvos és más egészségügyi személyzet felügyel. Az orvosi központ a hajó napi programjában meghirdetett időpontokban tart nyitva. A sürgősségi szolgáltatások éjjel-nappal elérhetők az orvosi segélyhívó szám hívásával. A sürgősségi esetek kivételével az orvosi szolgáltatások térítéskötelesek, az árak a fedélzeten megtekinthetők. Azok a vendégek, akiknek a hajóút során orvosi költségeik merülnek fel, a partra érkezés után kérhetik biztosítótársaságuknál a költségtérítést.

VANNAK-E SPECIÁLIS MENÜK A COELIAKIÁS VAGY ÉTELALLERGIÁS/INTOLERANCIÁS UTASOK SZÁMÁRA?

A(z) MSC Cruises megszerezte a Bureau Veritas tanúsítványát arra vonatkozóan, hogy világszerte minden hajón gluténmentes menüket kínál (élelmiszer-kód: 20 ppm). Kérjük, a foglaláskor ellenőrizze a rendelkezésre állást. Az MSC Armonia, MSC Sinfonia, MSC Opera és MSC Lirica hajókon a vendégek csak korlátozott választékban találhatnak előre csomagolt gluténmentes snackeket, például kekszet, croissant-t, piskótát és muffint. Az ételintoleranciával és/vagy allergiával rendelkező vendégeknek a különleges igényeket tartalmazó űrlapon kell tájékoztatniuk az MSC Cruises hajótársaságot igényeikről, és a fedélzeten a recepción-vendégszolgálaton és/vagy a Maître d'hôtel-nél kell megerősíteniük igényeiket. Kóser ételek (előre csomagolt reggeli, ebéd és vacsora) a fedélzeten felár ellenében, 25 €/nap kezdődően vehetők igénybe. A kóser ételek a fő éttermekben fogyaszthatók, és legalább 3 héttel a hajó indulása előtt kell lefoglalni. Halal termékek (marha-, bárány- és baromfihús) a fedélzeten a vendég korábbi, legalább két hónappal az indulás előtt benyújtott kérésére kaphatók.

KAP-E A FEDÉLZETI SZEMÉLYZET SPECIÁLIS KÉPZÉST A FOGYATÉKKAL ÉLŐ VAGY CSÖKKENT MOZGÁSKÉPESSÉGŰ UTASOK SEGÍTÉSÉRE?

A fedélzeti személyzet minden tagja speciális belső képzésben részesül, amely érzékenyíti őket a fogyatékkal élő vagy csökkent mozgásképességű utasok igényeire, és felkészíti őket a szükséges segítségnyújtásra.

ALÁVETHETEM MAGAM DIALÍZIS KEZELÉSNEK A FEDÉLZETEN?

A peritoneális dialízis elvégezhető a fedélzeten, ha a vendég magával hozza a szükséges gyógyszereket és felszerelést. A hemodialízis kezeléshez használt berendezéseket és gépeket korlátozott számú hajóútra szállítjuk.

VANNAK-E FOGYATÉKKAL ÉLŐ VAGY CSÖKKENT MOZGÁSKÉPESSÉGŰ UTASOK SZÁMÁRA HOZZÁFÉRHETŐ KIRÁNDULÁSOK?

A kirándulások többsége teljesen akadálymentesített, azonban minden vendégünknek javasoljuk, hogy a fedélzeten lévő kirándulási irodában olvassa át a rendelkezésre álló kirándulások programját. Kattintson ide, ha szeretné megismerni akadálymentesített túráinkat.

MILYEN HATÁRIDŐN BELÜL KELL ÉRTESÍTENEM AZ MSC CRUISES-T A KÜLÖNLEGES IGÉNYEIMRŐL?

A vendégeknek a foglaláskor, de legkésőbb két munkanappal az indulás előtt tájékoztatniuk kell az MSC Cruises-t a különleges igényekről. E határidő után előfordulhat, hogy nem tudjuk biztosítani a szükséges szintű segítséget.

UTAZHATOK A VAKVEZETŐ KUTYÁMMAL?

A megfelelően kiképzett és tanúsított vakvezető kutyák a fedélzeten tartózkodhatnak, feltéve, hogy jó egészségi állapotban vannak, és rendelkeznek a hajóút során meglátogatott országokba való belépéshez szükséges okmányokkal. A vendégek személyesen felelősek az állat felügyeletéért, etetéséért és általános gondozásáért.

VANNAK-E JELZÉSEK A LÁTÁSSÉRÜLT UTASOK SZÁMÁRA?

Az MSC összes körutazóhajóján Braille-írásos feliratokkal vannak ellátva a nyilvános helyiségekben, a liftekben és a kabinok bejáratánál. A Fantasia és Musica osztályú hajókon a liftekben hangos rendszer is van, amely angolul szólítja fel az emeletet.

KI FOGJA KEZELNI A KÜLÖNLEGES IGÉNYŰ KÉRÉSEMET, ÉS HOGYAN FOGJÁK KEZELNI?

Minden kérést közvetlenül az MSC Cruises-nak küldenek el, és belsőleg vizsgálnak meg. Egyes kérések gyakorlati vagy orvosi szempontból alaposabb vizsgálatot igényelhetnek, amelyet egy erre szakosodott belső bizottság végez el. Az utasok adatait minden esetben teljes diszkrécióval kezeljük, az adatvédelmi szabályzatunknak megfelelően.

AZ MSC CRUISES VISSZAUTASÍTHATJA A FOGLALÁSOMAT VAGY MEGTAGADHATJA A BESZÁLLÁST?

A foglalás visszautasítására vagy a beszállás megtagadására csak a vendégek és a személyzet biztonságának biztosítása érdekében kerülhet sor, ami elsődleges fontosságú.

VANNAK-E KABINOK FOGYATÉKKAL ÉLŐ VAGY MOZGÁSKORLÁTOZOTT UTASOK SZÁMÁRA?

Igen, a flotta valamennyi hajóján számos speciálisan felszerelt kabin található, amelyekben extra alapterület és nagyobb mozgástér áll rendelkezésre. Ezeket a kabinokat a foglaláskor kell kérni.

FELVIHETEM A FEDÉLZETRE A MOZGÁSSÉRÜLT ROBOGÓMAT?

Igen, felveheti. A robogókat a kabinban kell tárolni és az akkumulátorokat feltölteni, amely 110 V-os (amerikai típusú konnektorok) és 220 V-os (német típusú konnektorok) aljzatokkal van felszerelve, elkerülve a hajszárító használatakor történő csatlakoztatást. Ne feledje, hogy a robogó minimálisra csökkenti a rendelkezésre álló helyet a kabinban. Biztonsági megfontolások miatt a kerekesszékeket és a robogókat nem lehet a folyosókon tárolni. Személyi robogójának el kell férnie a korlátozott bejárati ajtóval rendelkező standard kabinokban (58 cm az MSC Divina és MSC Armonia hajókon, 68 cm az MSC Lirica, MSC Sinfonia és MSC Opera hajókon, 62 cm a többin). Ha az Ön robogója nagyobb, mint a választott hajóra megadott méret, akkor foglaljon H-kabinos kabinokat, vagy béreljen kisebb robogót. Segway és más hasonló járművek nem üzemeltethetők a fedélzeten. Ezeket elkobozzák, és a kikötőben való használatra a hajóról le lehet vinni.

MIT KELL TUDNI AZ MSC CRUISES POLITIKÁJÁRÓL A ZIKA-VÍRUS ÁLTAL ÉRINTETTNEK NYILVÁNÍTOTT RÉGIÓKBA TÖRTÉNŐ UTAZÁSRA VONATKOZÓAN?

A Betegségellenőrzési és Védelmi Központ (CDC) iránymutatást adott ki, amelyben a zikavírus által érintett övezetekbe való utazástól óvja a terhes nőket és partnereiket, valamint azokat a nőket, akik teherbe akarnak esni.  Ezzel kapcsolatban az MSC Cruises felajánlja a várandós vendégeknek és a vele egy kabinban utazó személyeknek, hogy ingyenesen lemondhatják a Zika-vírus által érintett országokba irányuló hajóútjukat, vagy átfoglalhatják a hajóút kredit felhasználásával egy másik, általuk kedvelt úti célra az MSC Cruises által kínált, 24 hónapon belül igénybe vehető világkörüli úti célok közül. A vendégeknek be kell nyújtaniuk a meglévő terhességüket igazoló orvosi igazolás másolatát.

MILYEN LESZ A HŐMÉRSÉKLET A FEDÉLZETEN?

Az MSC gondoskodik arról, hogy hajóinkon belül a hőmérséklet kellemesen szabályozott legyen, figyelembe véve az időjárási viszonyokat. Az Ön kabinjában a hőmérséklet a termosztát segítségével könnyen szabályozható.

MILYEN JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEKKEL KELL SZÁMOLNOM?

A fedélzeti bárban történő vásárlások után borravalót kell fizetni, amely automatikusan hozzáadódik minden vásárláshoz: 15% borravaló az európai, az Emirates, a dél-karibi, a vörös-tengeri, a dél-amerikai (Brazília és Argentína) és a távol-keleti útvonalakon, és 18% borravaló az észak-amerikai útvonalakon.

ENGEDÉLYEZETT A DOHÁNYZÁS A FEDÉLZETEN?

A globális szabványoknak megfelelően a dohányzóhelyek száma a fedélzeten kevesebb, mint a nemdohányzóhelyeké, és ezeket táblák és hamutartók jelzik. A dohányzás (beleértve az e-cigarettát is) nem megengedett a kabinokban, a kabinok erkélyein és mindenhol, ahol ezt nem jelzik kifejezetten a feliratok és a hamutartók. A Társaság fenntartja a jogot, hogy díjat szedjen, ha az utasokat a hajó nem kijelölt területein dohányzáson érik.  A nem dohányzó területeken való ismételt dohányzás végső soron a hajóról való leszálláshoz vezethet. Emlékeztetjük Önöket, hogy a cigarettacsikkek vagy bármi más dolog tengerbe dobása szigorúan tilos, mivel az komolyan veszélyeztetheti a tengeri biztonságot.

MILYEN FIZETÉSI MÓDOK VANNAK A FEDÉLZETEN?

A fedélzeten minden vásárlást a személyi utazási kártyával lehet intézni, így nincs szükség készpénz vagy hitelkártya fedélzeten tartására. A hajókártyával történő vásárlás aktiválásához a Vendégeknek vagy a bejelentkezéskor vagy a fedélzeten a hajókártya-aktiválási pontokon (csak bizonyos hajókon) kell regisztrálniuk hitel- vagy bankkártyájukat, vagy készpénzes befizetést kell hagyniuk a Recepción - Vendégszolgálatnál közvetlenül a beszállás után.

MILYEN ORVOSI SZOLGÁLTATÁSOK ÁLLNAK RENDELKEZÉSRE A FEDÉLZETEN?

Minden MSC körutazóhajó rendelkezik jól felszerelt orvosi központtal, amelyet hajóorvos és más egészségügyi személyzet felügyel. Az orvosi központ a hajó napi programjában meghirdetett időpontokban tart nyitva. A sürgősségi szolgáltatások éjjel-nappal elérhetők az orvosi segélyhívó szám hívásával.

LEHET-E KÉSZPÉNZT FELVENNI A HAJÓN?

Készpénzfelvételi szolgáltatás akkor vehető igénybe, ha a fedélzeti számlán hitelkártyát regisztráltak. Ez csak a fedélzeti pénznemben (útvonaltól függően euróban vagy amerikai dollárban) lehetséges, az útvonalnak megfelelően meghatározott díj ellenében.

BIZTONSÁGI ÚTMUTATÓ: HOGYAN JELENTHETEK BE EGY FEDÉLZETI BŰNCSELEKMÉNYT?

A fedélzeten tartózkodó eltűnt személy vagy bűncselekmény bejelentéséhez javasoljuk, hogy a gyors segítség érdekében azonnal tárcsázza a 99-es telefonszámot (Recepció - Vendégszolgálat).

MILYEN HITELKÁRTYÁKAT FOGADNAK EL?

A következő hitelkártyákat fogadjuk el: Visa, MasterCard, American Express, JCB és Diners Club.  A következő betéti kártyákat fogadjuk el: Maestro, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard Debit.

LEHET-E KÉSZPÉNZT FELVENNI A HAJÓN?

Készpénzfelvételi szolgáltatás akkor vehető igénybe, ha a fedélzeti számlán hitelkártyát regisztráltak. Ez csak a fedélzeti pénznemben (útvonaltól függően euróban vagy amerikai dollárban) lehetséges, az útvonalnak megfelelően meghatározott díj ellenében.

A VÉGSZÁMLA KIEGYENLÍTÉSE

A végszámlát az alábbi háromféleképpen egyenlítheti ki: 

 

Hitelkártyával
A következő hitelkártyákat fogadjuk el: Visa, MasterCard, Diners, JCB, Discover és American Express. Ha a hitelkártyás fizetést választja, számlája a hajóút végén automatikusan lezárásra kerül, így nem szükséges a Recepció - Vendégszolgálathoz fordulnia.


Betéti vagy előre fizetett kártyával 
Győződjön meg arról, hogy bankkártyája/előrefizetett kártyája engedélyezve van a külföldi használatra. A következő bankkártyákat fogadjuk el: A kártyájára terhelt és a hajóút során el nem költött összegeket a hajóút során a kikötés előtti utolsó reggelen a Recepció - Vendégszolgálaton készpénzben visszatérítjük.


Készpénzben
Bármely készpénzben befizetett és a hajóút során el nem költött összeget készpénzben visszatérítünk a Recepción - Vendégszolgálaton a partraszállást megelőző utolsó reggelen. Felhívjuk figyelmét, hogy személyes csekkeket nem fogadunk el. A Földközi-tengeri, észak-európai, antillák, Dubai, az Emirátusok és Omán, valamint az Európából induló MSC Grand Voyages hajóutak esetében a fedélzeti pénznem az euró (€). A karibi, dél-amerikai és dél-afrikai hajóutak, valamint az Európába és Ausztráliába induló MSC Grand Voyages hajóutak esetében a fedélzeti valuta az amerikai dollár ($). 2023 októberéig az MSC Virtuosa nyári szezonbeli hajóútjain a fedélzeti valuta a brit font (£). Európa: Az 1889/2005/EK rendelet kimondja, hogy: "A Közösségbe belépő vagy onnan kilépő minden természetes személy, aki 10 000 eurót elérő vagy meghaladó értékű készpénzt tart magánál, köteles ezt az összeget e rendeletnek megfelelően bejelenteni annak a tagállamnak az illetékes hatóságainál, amelyen keresztül belép a Közösségbe vagy elhagyja azt".

 

Kérjük, forduljon utazási irodájához és/vagy az illetékes hatóságokhoz (nagykövetségekhez, konzulátusokhoz vagy más helyi hatóságokhoz), hogy megtudja, vannak-e egyéb korlátozások a készpénz szállítására az útvonalon.

HOGYAN MŰKÖDIK A BESZÁLLÁS AZ MSC HAJÓIN?

A beszállás a hajójegyen feltüntetett bejelentkezési időpontban kezdődik. A check-in 90 perccel a hajó indulási ideje előtt zárul, kivéve az amerikai kikötőket, ahol a check-in két órával korábban zárul. Rendkívül fontos, hogy a kikötőbe mindig az e-jeggyel, valamint a beszállási űrlappal együtt, a teljes és pontos személyes adatokkal érkezzen.

MILYEN DOKUMENTUMOK SZÜKSÉGESEK EGY HAJÓÚTRA VALÓ ELUTAZÁSHOZ?

Minden vendég felelős a hajóra való felszálláshoz szükséges valamennyi úti okmány beszerzéséért és bemutatásáért a hajóra való felszálláshoz szükséges okmányok beszerzéséért és bemutatásáért az adott országban, beleértve az érvényes útlevelet és a hajóútvonalhoz szükséges vízumokat. Felhívjuk figyelmét, hogy minden vendég felelős a szükséges vízumok és védőoltások beszerzéséért is. Felhívjuk figyelmét, hogy az MSC nem vállal felelősséget a vendégek tájékoztatásáért a szükséges úti okmányokkal vagy utazási tanácsokkal kapcsolatban. Azok a vendégek, akik nem rendelkeznek a hajó biztonságához és a bevándorláshoz szükséges dokumentumokkal, nem szállhatnak fel a hajóra, és nem jogosultak visszatérítésre.

HOGYAN TÖRTÉNIK A POGGYÁSZOK ÁTADÁSA A HAJÓRA VALÓ FELSZÁLLÁSKOR ÉS A HAJÓ ELHAGYÁSAKOR?

Mielőtt a vendégek elérnék a hajóállomás terminálját, javasoljuk, hogy a hajójegy mellé kapott címkék segítségével címkézzék fel a poggyászukat, és adják át azt a terminálon az MSC személyzetének. A poggyászokat a beszállás után nem sokkal közvetlenül a kabinjába szállítják. Két nappal a hajóút vége előtt a vendégek közvetlenül a kabinjukban kapják meg a kiszállási eljárást és a poggyászcímkéket. Kérjük, hogy a címkével ellátott poggyászt a kabin ajtaja előtt hagyja a kiszállás előtti este. A poggyászokat közvetlenül a terminálépületben gyűjtik össze és szállítják ki a kiszállás során. Felhívjuk figyelmét, hogy a poggyászok be- és kiszállási folyamata kikötőnként eltérő lehet.

AZ UTASOK RENDELKEZÉSÉRE ÁLLNAK KEREKESSZÉKEK?

Az MSC Cruises flotta minden hajóján rendelkezésre állnak kerekesszékek, amelyeket a be- és kiszálláskor vagy vészhelyzet esetén használhatnak.

EGÉSZSÉGÜGYI ÉS BIZTONSÁGI INTÉZKEDÉSEK

Az MSC Cruises vendég- és legénységcsaládja minden tevékenységünk középpontjában áll, és az Ön egészsége és biztonsága kiemelten fontos számunkra. Az orvostudomány, a közegészségügy és a kapcsolódó tudományágak vezető nemzetközi szakértőivel együtt dolgoztuk ki új irányelveinket, hogy megvédjük vendégeink, a legénység és az általunk meglátogatott helyi közösségek egészségét és biztonságát a hajóút előtt, alatt és után.

B2B_TA_Bella.png

A HAJÓZÁS élménye a legkényelmesebb áron

A Bella Experience szolgáltatással Vendégeink az elérhető legjobb árakat veszik igénybe, a kabin kiválasztását pedig az MSC-re bízzák. A kiválasztott kategórián belül a legjobb elérhető kabint kapják meg néhány nappal az indulás előtt. A vacsoraülést szintén az MSC jelöli ki.

A Bella Experience a szolgáltatások és tevékenységek széles skálájához való hozzáférést tartalmazza, mint például éttermek, büfé, Broadway-stílusú színházi előadások minden este, gyermek- és felnőtt szórakoztató programok, medencék, edzőterem és szabadtéri sportolási lehetőségek. A foglalások módosítása csak térítés ellenében lehetséges.

Elérhető erkélyes, óceánra néző és belső kabinokkal.

B2B_TA_fantastica.png

A vendégek maguk választják ki a kabinjukat és az étkezési időt

A Fantastica Experience tartalmazza a Bella összes előnyét, de a vendégek a hajóút foglalásának időpontjában kihasználhatják a foglalási változtatások rugalmasságát, a vacsoraválasztás elsőbbségét, az ingyenes reggelit a szobában és a 20%-os kedvezményt a külön erre a célra kialakított különleges éttermek csomagjából. 

Elérhető erkélyes, óceánra néző és belső kabinokkal.

B2B_TA_Aurea.png

Lakosztályok, erkélyes és óceánra néző kabinok a legjobb helyen és kiváló előnyökkel.

 

Az Aurea Experience felejthetetlenné teszi ügyfelei hajóútját, mivel nemcsak a legtágasabb és legjobb elhelyezkedésű lakosztályok, erkélyes és óceánra néző kabinok közül választhatnak a magasabb fedélzeteken, hanem további, exkluzív előnyöket is élvezhetnek. 

 

Ha az Aurea élményt választja, a Fantastica összes előnyén felül a vendégek elsőbbségi be- és kiszállásban részesülnek, prosecco- és csokoládécsomaggal fogadják őket, kabinjukat pedig fürdőköpennyel, papuccsal és fürdőszobai felszereléssel látják el. Nyaralásuk során bármikor étkezhetnek egy külön erre a célra kialakított étteremben vagy területen, pihenhetnek a privát napozóteraszon, beléphetnek a termálfürdőbe és lazíthatnak a hajóút foglalásakor elérhető kedvezményes SPA-csomaggal.

 

A fedélzeten a legjobb helyen található lakosztályok, erkélyes és óceánra néző kabinok állnak rendelkezésre.

MSC VOYAGERS CLUB

Az MSC Voyagers Club egy jutalmazó program hűséges vendégeink számára. Az MSC Voyagers Club tagjai a kiváltságok világához férhetnek hozzá, amelyek egyre bővülnek, minél többet utaznak velünk. Hűségprogramunknak köszönhetően az Ön ügyfelei spórolnak és különleges figyelmességekben részesülnek a hajóútjuk előtt, alatt és után.

✓ A feliratkozás egyszerű és ingyenes.
✓ 5% egész éves kedvezmény minden foglalásnál
✓ Voyagers Exkluzív akció akár 5% + 5% kedvezmény minden hajóútra* + 50€/USD fedélzeti kredit* + Dupla pontok
✓ Halljon elsőként az ajánlatokról, hírekről és eseményekről
✓ Exkluzív kiváltságok és különleges ajánlatok a fedélzeten
✓ Értékes MSC Voyagers Club pontok

STATUS MATCH PROGRAMME

Status Match programunknak köszönhetően a Classic, Silver, Gold vagy Diamond szintek közül kapnak egy megfelelő státuszkártyát, amely garantálja számukra az 5%-os kedvezményt minden foglalásra, valamint a hasonló vagy magasabb kedvezményes státuszt. Az 5%-os körutazási kedvezmény a Status Match regisztráció után történt foglalásokra vonatkozik, és visszamenőleg nem adható hozzá.

Feltételek:
*Az MSC Cruises csak más hajózási társaságok, szállodák és/vagy utazásszervezők kedvezménykártyáit veszi figyelembe. A légitársaságok kedvezményes kártyái nem vehetők figyelembe.
** A megfeleltetés úgy történik, hogy a külső utazási program kedvezménykártyája által garantált előnyök szintjét a lehető legjobban összevetik az MSC Voyagers Club kártyái által kínált előnyökkel (az MSC Cruises objektív kritériumok alapján végzi el a konverziót, és fogyasztóinként csak egyszer kerülhet sor rá). Az ügyfelek a tagsági kártyát fizikailag a fedélzeten kapják meg az MSC Cruises első hajóútja során. Az MSC Voyagers Club pontok más hajózási társaságok kedvezménykártyáinak adataival nem kombinálhatók. Ha ügyfelei több társaságnál is rendelkeznek kedvezménykártyával, akkor ki kell választaniuk, hogy melyik kártyával vesznek részt a promócióban. Az MSC Voyagers Club kártyára és a tagságra az MSC Voyagers Club feltételei vonatkoznak. Az MSC Cruises fenntartja magának a jogot, hogy jogos okokból minden jogkövetkezmény nélkül elutasítsa a státuszmegfelelési kérelmet, és bármikor leállítsa ezt a programot.

EASY DRINK PACKAGE

Tartalmazza a következőket: - Heineken csapolt sör - Házi borok pohárválasztéka (pezsgő, fehér, rozé és vörös) - Klasszikus koktélok választéka - Alkoholmentes koktélok választéka - Üdítőitalok és gyümölcslevek pohárválasztékban - Palackozott ásványvíz - Klasszikus forró italok (eszpresszó, cappuccino, caffe latte, forró tea) PRE-PAID PRICE PER DAY 32 € pp a mediterrán és észak-európai hajóutakra. 38 € pp a karibi, észak-amerikai és japán körutazások esetében. Az italokat a bárokban, a büfében és a főétteremben szolgáljuk fel, tartalmazza az Ocean Cay-t és más exkluzív célpontokat is, de nem vonatkozik a speciális éttermekre és a signature helyszínekre (Venchi 1878 létesítmények, Lavazza Coffee Shop, Jean Philippe Chocolate, Coffee, Crepes & Gelato és MSC Starship Club).

PREMIUM PLUS PACKAGE

Minden ital pohárra, árkorlátozás nélkül! Tartalmazza az összes Prémium csomagban szereplő italt, plusz: - MINIBAR - Italok és ételek a szobaszerviz menüjéből - Italok a tematikus bár menüjéből - 30% kedvezmény a bor- és pezsgőlistánkon szereplő palackos borokra és pezsgőkre PRE-PAID PRICE PER DAY 55 € pp a mediterrán és észak-európai körutazásokon. 79 € pp a karibi, észak-amerikai és japán körutazásokhoz. Az italok fogyaszthatók a fedélzeti bárokban, valamint az önkiszolgáló büfében és az éttermekben, beleértve a specialitás éttermeket és az Ocean Cay szigetet is. Az Ocean Cay Island kínálata nem feltétlenül tartalmazza a teljes fedélzeti italválasztékot. Nem fogyasztható a signature helyeken (Venchi 1878 létesítmények, Lavazza Coffee Shop, Jean Philippe Chocolate, Coffee, Crepes & Gelato, MSC Starship Club).

NON-ALCOHOLIC PACKAGE CHILD

Üdítőitalok és még több gyerekeknek!* Tartalmazza: - Alkoholmentes koktélok - Üdítők - Energiaitalok - Ízesített víz - Gyümölcslevek - Palackozott és prémium ásványvíz (1L/50cl/75cl) - Klasszikus forró italok (eszpresszó, cappuccino, caffe latte, forró tea) - Kávé és csokoládé (forró és hideg) - Puha fagylalt PREPAID PRICE PER DAY 14 € pp a mediterrán és észak-európai körutazásokon. 17 € pp a karibi, észak-amerikai és japán körutazások esetében. Az italok a fedélzeten található összes bárban, valamint az önkiszolgáló büfében, az éttermekben és az Ocean Cay szigeten fogyaszthatók. Az Ocean Cay Island kínálata nem feltétlenül tartalmazza a teljes fedélzeti italválasztékot. A Speciality éttermekben csak akkor fogyasztható, ha a család/csoport a Premium vagy Premium Plus csomagot vásárolta meg. Nem fogyasztható más signature helyeken (Venchi 1878 létesítmények, Lavazza Coffee Shop, Jean Philippe Chocolate, Coffee, Crepes & Gelato, MSC Starship Club).

PREMIUM PACKAGE

Minden ital ára legfeljebb 10 € vagy 12 $!* Tartalmazza az Easy Package összes italát, plusz: - Az italok szélesebb választékát tartalmazza: - csapolt és palackozott sörök - pohárborok szélesebb választéka (pezsgő, fehér-piros-rosé) - koktélok szélesebb választéka - minden aperitif (keserű és likőr) - minden standard és prémium szeszes ital - friss gyümölcs- és zöldségkoktélok - prémium ásványvíz (75cl) PREPAID PRICE PER DAY 42 € pp a mediterrán és észak-európai körutazásokon. 62 $ pp a karibi, észak-amerikai és japán körutazások esetében. * 10 € a mediterrán és észak-európai körutazásokon; 12 € a karibi és észak-amerikai körutazásokon; 10 € a japán körutazásokon. Az italokat bárainkban, büféasztalainkon, fő éttermeinkben és az Ocean Cay szigeten szolgáljuk fel. Az Ocean Cay Island kínálata nem feltétlenül tartalmazza a teljes fedélzeti italválasztékot. Nem fogyasztható a speciális éttermekben vagy más jellegzetes helyeken (Venchi 1878 létesítmények, Lavazza Coffee Shop, Jean Philippe Chocolate, Coffee, Crepes & Gelato, MSC Starship Club).

NON-ALCOHOLIC PACKAGE

Üdítőitalok és még több! Tartalmazza: - Alkoholmentes koktélok - Szódák - Energiaitalok - Ízesített víz - Gyümölcslevek - Palackozott és prémium ásványvíz (1L/50cl/75cl) - Klasszikus forró italok (eszpresszó, kapucsínó, caffe latte, forró tea) - Kávé és csokoládé (forró és hideg) - Puha fagylalt PREPAID PRICE PER DAY 19 € pp a mediterrán és észak-európai körutazásokon. $ 29 pp a karibi, észak-amerikai és japán körutazások esetében. Az italok a fedélzeten található összes bárban, valamint az önkiszolgáló büfében, az étteremben és az Ocean Cay szigeten fogyaszthatók. Az Ocean Cay Island kínálata nem feltétlenül tartalmazza a teljes fedélzeti italválasztékot. Nem fogyasztható a speciális éttermekben vagy más jellegzetes helyeken (Venchi 1878 létesítmények, Lavazza Coffee Shop, Jean Philippe Chocolate, Coffee, Crepes & Gelato, MSC Starship Club).

Általános foglalási feltételek

EZEK A FELTÉTELEK ÉS KIKÖTÉSEK VONATKOZNAK AZ ÖN ÜDÜLÉSI CSOMAGJÁRA. KÉRJÜK, OLVASSA EL FIGYELMESEN, MIVEL EZEK KÖTELEZŐ ÉRVÉNYŰEK.

A Társaság brosúrájában és/vagy a hivatalos weboldalon szereplő valamennyi üdülési csomagot az MSC Cruises S.A. (a továbbiakban: "Társaság") kínálja eladásra.

A jelen foglalási feltételekben a következő kifejezések az alábbiakban meghatározott jelentéssel bírnak:
"Foglalás": az Utas által a Társasággal való szerződéskötés érdekében tett lépések.
   
"Foglalási feltételek": a jelen feltételek, valamint a Társaság vonatkozó brosúrájában, a hivatalos weboldalon és/vagy egyéb információkban szereplő információk, amelyek a Társasággal kötött szerződés kifejezett feltételeit képezik.

 

"Fuvarozó": az a szervezet, amely kötelezettséget vállalt arra, hogy az Utast egyik helyről a másikra szállítja, ahogyan azt a hajójegy, a repülőjegy vagy bármely más alkalmazandó szállításra kiállított egyéb jegy jelzi, és így az ilyen dokumentumokon "fuvarozóként" van feltüntetve. 

"Társaság": az MSC Cruises S.A., amelynek bejegyzett címe: 16, Eugene Pittard, CH-1206 Genf, Svájc, amely közvetlenül vagy értékesítési ügynökön keresztül üdülési csomagokat szervez és értékesít vagy kínál eladásra.

"Fuvarozási feltételek": azok a feltételek, amelyek alapján a Fuvarozó légi, közúti vagy tengeri szállítást biztosít. A szállítási feltételek hivatkozhatnak a fuvarozó országának jogszabályaira és/vagy nemzetközi egyezményekre, amelyek korlátozhatják vagy kizárhatják a fuvarozó felelősségét. A fuvarozó fuvarozási feltételeinek másolatát az utasok kérésre megkapják.

"Kombinált utazás": két vagy több, a Társaság által előre megszervezett és egyetlen üdülési csomagként eladásra kínált hajóút kombinációja. A Kombinált Utazás minden releváns célból mindig egyetlen és oszthatatlan Üdülési Csomagnak tekintendő. Minden, a hajóútra és/vagy üdülési csomagra vonatkozó kifejezés és hivatkozás a Kombinált túrára is vonatkozik, és ugyanúgy alkalmazandó, hacsak másként nincs meghatározva. Az árra való hivatkozások a Kombinált túra teljes árára vonatkoznak. 
   
"Szerződés": a Társaság és az Utas között az adott Üdülési csomagra vonatkozóan megkötött szerződés, amelyet a Társaság vagy annak értékesítési ügynöke által az Utasnak küldött visszaigazoló számla kiállítása igazol.

"Körutazás": az MSC Cruises hajóján történő tengeri szállítás és tartózkodás (a Társaság vonatkozó prospektusában, a hivatalos weboldalon vagy a Társaság nevében vagy megbízásából készített egyéb dokumentációban leírtak szerint), amely - amennyiben nem vásárolt előzetes vagy utólagos szolgáltatásokkal együtt - önmagában is Üdülési csomagnak tekinthető.

"Mozgássérült utas" vagy "csökkent mozgásképességű utas": olyan utas, akinek a közlekedési eszközök használata során a mozgásképessége bármilyen fizikai (érzékszervi vagy mozgásszervi, állandó vagy átmeneti), szellemi vagy pszichoszociális fogyatékosság vagy károsodás, vagy bármilyen más fogyatékosság vagy károsodás, illetve az életkor miatt korlátozott, és akinek a helyzete megfelelő figyelmet és a sajátos igényeihez való alkalmazkodást igényel a minden utas számára elérhető szolgáltatások tekintetében.

"Elkerülhetetlen és rendkívüli körülmények": a Fuvarozó vagy a Vállalat ellenőrzési körén kívül eső, előre nem látható és kiszámíthatatlan esemény, beleértve a természeti eseményeket (például árvíz, földrengés, vihar, hurrikán vagy más természeti katasztrófa), háború, invázió, idegen ellenséges cselekmény, ellenségeskedés (függetlenül attól, hogy háborút hirdettek-e), polgárháború, lázadás, forradalom, lázadás, katonai vagy bitorolt hatalom vagy elkobzás, terrorista tevékenység, lázadások, polgári zavargások, ipari viták, természeti és nukleáris katasztrófák, tűz, járványok, egészségügyi kockázatok, államosítás, kormányzati szankciók, blokád, embargó, munkaügyi vita, sztrájk, kizárás vagy az áram- vagy telefonszolgáltatás megszakadása vagy meghibásodása és/vagy a szállítással kapcsolatos bármilyen előre nem látható technikai probléma, beleértve a járatok átütemezése, törlése vagy módosítása miatti változásokat, zárt vagy zsúfolt repülőtereket vagy kikötőket.

"Nyaralási csomag": a hajóút, akár repülőjegy(ek)kel és/vagy a hajóút előtti és/vagy utáni szállással kombinálva, akár nem. Nem foglalja magában a parti kirándulásokat vagy a transzfer szolgáltatásokat, amelyek nem képezik az inkluzív Üdülési csomag árának részét.

 "Hivatalos weboldal": a www.msccruises.com webdomainről elérhető kapcsolódó weboldalak, dokumentumok és hipertext linkek összessége.

"Utas": minden olyan személy, beleértve a kiskorúakat is, akit vagy a foglalási visszaigazoláson, vagy a számlán, vagy a Társaság által kiállított jegyen megnevezettek.

"Értékesítési ügynök": az a személy vagy utazási iroda, aki a Társaság által összeállított üdülési csomagot saját maga vagy a Társaság nevében értékesíti vagy kínálja eladásra. 

"Part menti kirándulás": minden olyan kirándulás, utazás vagy tevékenység a parton, amelyet nem tartalmaz az Üdülési csomag all inclusive ára, és amelyet a Társaság a hajóin kínál eladásra.

"Világkörüli út": a Társaság által előre megszervezett és egyetlen Üdülési Csomagként eladásra kínált világkörüli út. A világ körüli hajóút minden vonatkozó cél szempontjából mindig egyetlen és oszthatatlan üdülési csomagnak tekintendő. A körutazásra és/vagy üdülési csomagra vonatkozó valamennyi kifejezés és hivatkozás a világ körüli körutazásra is vonatkozik és ugyanúgy alkalmazandó, hacsak másképp nem szerepel. Az árra való hivatkozások a Világkörüli útért fizetett teljes árra vonatkoznak.

bottom of page